Saturday, October 27, 2012

Penjagaan Kulit Aku

Dalam Entry ni, Aku nk bagi tahu cara2 aku jaga kulit aku lah. Setelah aku researh, baca buku dan mcm2 lagi.. Bagi kulit yang mcm aku ni.. (berminyak + kering )

PAGI

1.Bagun tidur amalkan minum air suam 1 gelas.. ( untuk awet muda )
2.Cuci muka. ( supaya kotoran hilang dimuka)
3.Pakai toner (untuk mghilngkn lebihan minyak)
4.Pakai Pelembab (Selepas cuci muka, kulit kita akan kering so kene pakai pelembap untuk melembapkan kulit)

MALAM

1.Kalau ada pakai makeup Hilangkan Makeup dengan makeup remover
2.Pakai Milk cleaser untuk hilangkan kesan makeup tadi 2.
3.Cuci muka
4. Pakai toner
5. pakai pelembab

EXTRA PENJAGAAN

1. Pakailah Scrub 3 kali seminggu
2. Pakailah mask 2 kali seminggu
3. tiap2 nk tido aku akan pakai gel bawah mata 2. bagi mata aku xsembab. sebab aku selalu tido lambat.
4.Sapu vit e kat muka. (b4 aku nk tido)
5. Sapu oxy 10. (kat tempat bekjerawat jek sapu time nk tido)


No comments:

Post a Comment