Wednesday, October 2, 2013

Bintik Hitam Dimuka??? Rawatnya dengan Set Shaklee









Kulit manusia adalah lapisan luar dari tubuh. Pada manusia, itu adalah organ terbesar dari sistem yg menutupi. Kulit memiliki beberapa lapisan jaringan ectodermal dan penjaga otot-otot yang mendasarinya, tulang, ligamen dan organ internal. Kulit manusia sama dengan mamalia lainnya, kecuali bahwa itu tidak dilindungi oleh suatu bulu. Meskipun hampir semua kulit manusia ditutupi dengan folikel rambut, tampak tak berbulu. Ada dua jenis umum dari kulit, kulit berbulu dan tidak berbulu.
Karena antarmuka dengan lingkungan, kulit memainkan peran penting dalam melindungi tubuh terhadap patogendan kehilangan air yang berlebihan. Fungsi lainnya adalah isolasi, pengaturan suhu, sensasi, sintesis vitamin D, dan perlindungan vitamin B folates. Kulit yang rusak parah akan mencoba untuk menyembuhkan dengan membentuk jaringan parut. Ini menyebabkan kulit sering berubah warna dan depigmentasi. Pada manusia, pigmentasi kulit bervariasi antar populasi, dan jenis kulit dapat berkisar dari kering ke berminyak. Variasi kulit seperti menyediakan habitat yang kaya dan beragam untuk beberapa bakteri yang kira-kira 1000 spesies dari 19 filum.
Baik lelaki mahupun wanita, pastinya tidak terlepas dari mengalami masalah pigmentasi kulit.Pigmentasi kulit ini dapat di kenal pasti sebagai sebarang perubahan yang berlaku kepada kulit samaada gejala bintik-bintik hitam , jeragat , mahupun perubahan pada warna kulit . Perubahan yang berlaku ini adalah di sebabkan oleh pengeluaran melanin dari tubuh yang berbeza-beza samada dibahagikan kepada dua jenis iaitu hyperpigmentation dan juga hypoigmentation .


HYPOPIGMENTATION
PENYEBAB : Ia biasanya terjadi disebabkan oleh pengeluaran melanin yang tidak mencukupi dari tubuh .
GEJALA :Pengeluaran melanin yang tidak mencukupi biasanya akan mengakibatkan gejala albanism atau albino . Biasanya kekurangan melanin ini akan mengakibatkan gejala kulit yang agak melampau. Kulit akan bertukar menjadi putih dari biasa dan diiringi warna rambut yang putih dan kekuningan . Kulit juga biasanya ditumbuhi bintik-bintik hitam seperti jeragat '


HYPERPIGMENTATION
PENYEBAB : Hyperpigmentation berlaku disebabkan oleh pengeluaran jumlah melanin yang banyak dari tubuh .


GEJALA : Perubahan yang berlaku biasanya kulit akan bertukar menjadi lebih gelap berbanding dengan warna kulit asal.Struktur kulit juga akan menjadi kekeringan yang agak melampau dari biasa.


PENYEBAB DAN SIMPTOM

Masalah pigmentasi bukan hanya disebabkan pengeluaran melanin semata-mata . Ia biasanya didorong oleh banyak pekara lain . Antara penyebab luaran  yang menyebabkan perubahan kulit ini  adalah dedahan melampau cahaya matahari , penggunaan bahan kimia pada kosmetik dan juga kekurangan nutrisi yang di perlukan oleh tubuh . Namun ada juga sesetengah kes disebabkan oleh masalah keturunan seperti masalah albino . Masalah albino biasanya bukan hanya memberi kesan kulit semata-mata tetapi juga keseluruhan anggota tubuh lain seperti rambut , mata dan sebagainya . Bagaimana pun kulit menunjukkan perubahan yang ketara sekali


RAWATAN PIGMENTASI
Pingmentasi perlu dirawat atau dicegah dari dalam, kerana kulit yang kekurangan mieral dan vitamin akan menyebabkan wujudnya bintik-bintik hitam.


B yang Lengkap dan Seimbang
B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan 
      menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada 
       tenaga.*
•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel 
      darah merah di dalam tubuh.  Jumlah asid folik yang 
      mencukupi dalam diet harian membantu mencegah 
      kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang 
      kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu 
      tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*
Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.  Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.*

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 



Vita-E complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E. 

Setiap kapsul gel lembut memberikan:
•    400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.
•    Membantu dalam memelihara kesihatan baik.

Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.

Minyak Borage, Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. 

Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan
Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. *

Tiada perisa, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 


SEKIRANNYA ANDA BERMINAT UNTUK MENCEGAHNYA DARI WUJUDNYA PIGMENTASI BOLEH HUBUNGI SAYA :-















No comments:

Post a Comment