Sunday, October 6, 2013

Keberkesanan Vitamin Shaklee (Testimonial)

Alhamdulillah, saban hari semakin ramai orang meyakini produk Shaklee dalam menambahbaik dari segi kesihatan mereka. Syukur. Bak kata orang putih "Health is Wealth". Sukeeee.....

Betul kan =)

Tapi sebenarnya masih ramai orang sanggup untuk keluarkan duit untuk barang-barang mahal-kasut, telefon, sport rime, barang kemas dan lain-lain tapi tak sanggup belanja duit untuk kesihatan.

Saya masih ingat pada minggu lepas, jumpa seorang pak cik di Pusat Sejahtera, USM. Kat USM, kami tak panggil Pusat Kesihatan tapi kami panggil Pusat Sejahtera.

Pak cik tu duduk sebelah saya. Saya senyum. Tengok kat sebelah dia ada banyak ubat. Berkepuk-kepuk. Saya pun bertanya" Pak cik sakit apa ye, banyak nyer ubat kene makan" Ye la...kita tahu kan ubat-ubat ni kan dari drug..Kalau pak cik tu bergantung pada drug untuk terus hidup, saya rasa sedih sangat. Actually pak cik tu mengingatkan saya kepada arwah ayah saya...
Pak cik tu pun jawab " Banyak dik. Pak cik ada kencing manis, sakit jantung bla bla..dan  10 tahun dah bergantung kat ubat ni"

10 tahun? Ni cakap dalam hati je la... Ya Allah, terkejut saya. Lamanya nya....Kesian saya tengok Pak Cik ni. Sayu...

Saya saja tanya "Pak Cik tak try apa-apa supplement ke untuk penyakit pak cik ni?"

"Herb ke..."Tu la, kalau herb ni untuk MAINTAIN kan kesihatan. Tapi pak cik ni ni dah KENA banyak penyakit, kena lah makan ubat". Sayu je dia cakap. Dan  banyak juga kami berkongsi cerita..Kemudian tak dapat borak lama sebab isteri dah sampai.

Begitulah lebih kurang perbualan kami.
Saya sayu sebab ia mengingatkan pada arwah abah.

Bila tengok keadaan Pak Cik tu, saya bertekad untuk lebih menjaga kesihatan. Memang ajal di tangan Allah Taala. Tapi, badan kita ini adalah satu amanah yang perlu kita pertanggungjawabkan. Rasa lebih berazam untuk menjaga kesihatan dan menyebarkan maklumat tentang kesihatan diri dan bumi. Bumi kita pun perlu sihat.

Betul kata pak cik tu.. Bila kita sihat, kita perlu makan SUPPLEMENT, untuk MAINTAIN kan kesihatan...bila kita sakit kita makan UBAT, untuk cure kan penyakit. Tapi ramai orang yang rasa dia sihat, tapi tak nak maintain kan kesihatan. KERETA pun perlukan mantainance...apetah lagi kita, manusia...

Ye, saya tahu. Nak sihat tak semestinya makan Shaklee..betul..sangat betul...Terpulang pada diri masing-masing. Ada berlambak produk kesihatan, pilih lah yang anda suka...

Saya memilih Shaklee, kerana dia dekat dan serasi dengan saya. Kenapa saya cakap ia dekat dengan saya.

1) Kebanyakkan produk Shaklee adalah based on research. Saya tengah buat research (master) dan saya yakin setiap kajian yang dilakukan adalah mempunyai bukti. Lagi pun ia telah diuji terhadap manusia. Shaklee ada buat clinical test. Bila ia mempunyai bukti, ia adalah selamat digunakan as long as ikut saranan.

2) Shaklee sentiasa mesra alam- Satu tanggungjawab saya untuk menjaga alam sekitar. Eh, bukan saya je, kita semua perlu bertanggung jawab terhadap alam sekitar =). Tiap kali tengok sabun yang ada SLS, saya rasa masih belum cukup kesedaran rakyat Malaysia terhadap isu alam sekitar.

3) Semua produk Shaklee tidak mempunyai PERASA TIRUAN, PEMANIS TIRUAN, PEWARNA TIRUAN, TIADA BAHAN KIMIA BERBAHAYA, dan pembungkuan juga adalah bebas bis-phenol-A, ftalat dan dakwat toksik. Pernah berborak dengan kawan saya yang ambil PhD dalam bidang Kimia+ Farmasi (tak ingat term dia apa). Dia cakap, kita kan banyak makan benda yang ada pewarna, selalunya pewarna yang ada adalah dari bahan kimia. Bahan tu semua boleh stuck kat hati sebab dia suah untuk dibuang. Bayangkan dari kita kecil, berapa banyak air sirap, air oren yang bermacam pewarna kita makan...macam mana lah rupa hati kita kan..sebab tu sekarang memang cuba untuk minimize makanan yang ada pewarna. Since prouduk Shaklee tidak menggunakan pewarna tiruan, ia adalah selamat untuk hati kita.

Apapun...semua pilihan di tangan masing-masing.

Tapi saya yakin bila anda sudah mengenali Shaklee dan merasai ke"best"an nya, anda pasti menjadi pengguna tegar. InsyaAllah :)


Nak kongsi juga pengalaman orang lain dah menggunakan SHAKLEE.

Alhamdulillah, ramai yang berpuas hati. Perkongsian ini adalah dari customer2 dari group EKSKLUSIF kami....




SEKIRANNYA ANDA BERMINAT?? BOLEH HUBUNGI SAYA :_

No comments:

Post a Comment