Monday, September 23, 2013

JENIS-JENIS KULIT MUKA KITA

Assalamualaikum dalam entry kali ini, saya nk story sikit tentang masalah kulit dan jenis-jenis kulit di muka kita nie. Antaranya :-


  1. Kulit kombinasi
  2. Kulit berminyak
  3. Kulit normal
  4. Kulit Kering
Antara kulit2 diatas terdapat penjagaan yang berbeza tau.Sebab setiap manusia di dalam muka ini akan dilahirkan berbeza jenis kulit.

Kulit Kombinasi
  • Merupakan kulit yang separuh berminyak separuh kering.. Tidak semua produk yang boleh kita pakai tau.
Kulit berminyak
  • Merupakan kulit yang sering berminyak walaupun dicuci berkali2.Macam mana nak tahu kulit kita jenis berminyak ni. Macam ni, Kulit akan berminyak di kawasan T-zone. Kulit mcam ini mmg akan selalu timbol jerawat, Nak tahu kenapa??? sebab bulu2 roma dumika kita akan ditutupi oleh minyak2 yang ada dimuka yang menyebabkan muka kita ni bejerawat. untuk mengelakan terjadi mcam ini amalkan minum air 3liter per day untuk meingkatkan kelembapan pada kulit.
Kulit Normal
  • Kulit normal ini merupakan kulit uan paling beruntung. Sebab tidak perlu nk risau mengenai penjagaan kulit.
Kulit Kering
  • Kulit kering ini amat memerlukan kelembapan yang tinggi, itu sebab memerlukan krim pelembab. Kulit yang terlampau kering membolehkan kulit kita akan menghidap kanser kulit. Anda mahu begitu????
  • tepuk dada tnya diri.

Untuk mengurangkan berlakunya perkara atau hal2 yang tidak diingini, saya akan mencadangkan kepada u alzz set kecantikan daripada SHAKLEE. Kenapa??? sebab ia sesuai untuk semua kulit. Malah ia memperbaiki sel kulit kita... Antaranya :-
  1. Vitamin E
  2. Vitamin C
  3. B complex
  4. Esp

sekiranya berminat???? serta ingin mengetahui dengan lebih terang boleh emailkan kepada saya norazielah@ymail.com atau sms/whatsapp 014-3641834 ( cik zie)



No comments:

Post a Comment