Monday, September 30, 2013

Kenapa Tidak Subur ; Subur Bersama Set Kesuburan SHAKLEE bagi wanita

Bagi suami isteri - elakkan dari memakan bahan-bahan berikut:



a) Ajinomoto & seangkatan dengannya

b) cili @ tomato sos - kandungan ada angkatan ajinomoto

c) tomato

d) taugeh

e) peria yg beli kat pasar - tanam sendiri ok

f) kobis

g) makanan laut - kerang, sotong, ikan bakar

h) makanan yang dibakar terus (direct) dengan api - ikan bakar, satay



Amalkan amalan berikut, selepas solat atau bila-bila masa & ketika dimana jua:

a) Istigfar

b) Subhanallah

c) Alhamdulillah

d) Allah hu Akbar

e) Selawat keatas Nabi Muhammad SAW



Ketika mandi:

a) jirus tepat diatas kepala (bukan diubun-ubun) dengan niat mohon supaya dikeluarkan segala penyakit, angin & darah kotor, hati busuk, disihatkan tubuh badan & hati & dll. - iring sekali dengan selawat keatas Nabi Muhammad SAW (dalam hati)


b) cuci pusat dengan diiringi selawat keatas Nabi Muhammad SAW (dalam hati)




set kesuburan shaklee untuk wanita mengandungi vitalea, B Complex, Vita-C, alfalfa dan GLA Complex, manakala untuk lelaki mengandungi Vita Lea, B complex, Vita C dan Zinc Complex.

Multivitamin dan Multimineral (Vita Lea) membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Pendekata ia memenuhi ruang2 kosong dalam tubuh kita di mana mungkin kita tak cukup vitamin/mineral dari diet kita. Jadi bila badan dah cukup nutrien, pasti ia dapat berfungsi dengan lebih cekap.

Vitamin B Complex penting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida. Vita C pula untuk pembinaan dan pemulihan sel.

Alfalfa untuk wanita membantu dalam hal2 organ kewanitaan dan menyelesaikan masalah seperti keputihan dan sebagainya.

Vitamin/produk yang memainkan peranan dalam kesuburan ini adalah GLA Complex untuk wanita dan Zinc Complex untuk suami. Bagaimana kedua2 ini berfungsi?

GLA Complex membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang antaa kebaikannya ialah memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub falipio sehingga 5 hari. Zinc pula membantu menguatkan sperma.

Gabungan nutrien di atas memberikan ada harapan untuk menimang cahaya mata.. Jangan lupa berdoa pada Tuhan agar dikurniakan anak. Yang penting, harus jangan berhenti berusaha & berharap pada-Nya.


No comments:

Post a Comment